יום שישי, 13 בינואר 2012

The Artist

The Artist, 2011

הייתי אתמול בסרט חדש שרק יצא לאקרנים - The Artist . סרט צרפתי אילם (כן, אילם!)  שמתרחש החל מ- 1927, שנה בה נכנס הסאונד לתעשיית הסרטים ושינה אתה ללא היכר. עד אז הופקו למעשה סרטים אילמים בלבד והטכנולוגית הסאונד החדישה גרמה לשינוי משמעותי בסטטוס של שחקנים רבים בהוליווד, רובם זרים שלא שלטו בשפה האנגלית או בעלי מבטא זר. עלילת הסרט מגוללת את סיפורו של שחקן כוכב סרטים אילמים שמוצא את עצמו ללא עבודה או יכולת להתמודד עם השינוי. בקיצור, סרט מקסים ושונה מאוד. הבוקר שמעתי ברדיו שהוא מועמד גם לכמה פרסי אוסקר.

ובכל זאת, אנו עוסקים פה בכובעים, נכון?

הכובעים תפסו חלק ויזואלי משמעותי בסרט, אין כמעט סצינה בה לא נחבשו או הופיעו אף כאובייקטים בתוך פריימים ספציפיים. שנות ה - 20'-30' היו תקופת הקלוש, כובעים מעוגלים בעלי שוליים נמוכים.  פוסט שהוקדש לכובעי הקלושנכתב על ידי בעבר, בוודאי ארחיב בהמשך.

The Artist, 2011


בסרט מופיעה הגיבורה עם כובעים שונים אשר מעידים על הלך הרוח באופן כללי בסרט ובמצבה הנפשי. מעניין לחשוב על ההשוואה הזה. בקיצור, מומלץ!

 The Artist, 2011   






2 תגובות:

  1. איזה תמונות יפות! לגמרי עושה חשק לראות את הסרט! היה כיף לראותך היום מחכה לערב כשאחנוך את הכובע!:-)

    השבמחק
  2. סרט ממש מקסים ומיוחד. בהתחלה לא רציתי לראות אותו כי אין לי כוח לראות סרטים שעושים עליהם יותר מדי רעש. אבל בהחלט מגיעות לו ביקורות טובות. אני גם מאוד אוהבת את האופנה של שנות ה-20, אז זה בכלל מושלם. אני מניחה שאת חצות בפריז ראית, כן? :)

    השבמחק